lördag, 27 feb.







Igår var jag och syster på födelsedagskalas hos våra småbröder. Det blev mycket dans, sing-star och god mat.


torsdag, 25 feb.




Idag hade jag rena lyxen att bli bjuden på lunch hos min vän Anja. Hemlagad soppa och nybakat bröd som smakade utsökt! Det gjorde min dag och det var extremt mysigt att bara sitta och äta lunch till sent in på eftermiddagen sådär en vanlig grå torsdag.


måndag, 22 feb.




Har äntligen kommit hem från ett 23 grader kallt Lindesberg. Tågresan hem gick inte bra eftersom nästan alla tåg var inställda, men vi hade tur och nu är vi iaf hemma. Vi har haft det bra där uppe, lungt och skönt trots den extrema kylan.

Ni skulle göra mig väldigt glad om ni röstade på mig här, bidrag nr 5: http://areyoukass.com/


torsdag, 18 feb.


En ny målning, ett litet självporträtt.

Imorgon åker jag och min mor upp till några släktingar i Lindesberg över helgen och vi får verkligen hoppas att det inte blir strul med tågen eftersom det bara kommer mer och mer snö! Trevlig helg till er alla!


torsdag, 11 feb.




Fick riktig Paris-känsla för en stund sen när vi handlade baguette och fikabröd på det nya bageriet "Boulangerie" på Östra Rönneholmsvägen. Det var så himla fint och ser ut precis som det gör i frankrike. I bakgrunden spelades det fransk musik och bröden såg helt fantastiska ut och smakar helt säkert lika gott. När vi gick ut därifrån kom det en judisk man och då kändes det som att jag gick på någon gata i Le Marais. Då slog det mig att jag saknar Paris.


onsdag, 10 feb.






Igår spelade min vän på den öppna scenen för projektet "Ain't nobody's mistress but my own" på Vinylbaren. Det är trevligt att det finns ställen med öppen scen och att det är så många som är intresserade. Det var riktigt mysigt och min Anja var så himla duktig!


tisdag, 9 feb.


Håller på att måla en massa just nu inför både en tävling och en utställning. Här är en av dem!


lördag, 6 feb.




Har ganska precis kommit hem från biosalongen där "Where the wild things are" visades, och den var helt fantastiskt fin! Musiken var helt underbar och man kan inte säga något annat än att filmen var helt fantastisk!


tisdag, 2 feb.



Fina Anja


Idé - och bollplanksfika med min vän Anja. Lika mysigt som vanligt och vi planerar en framtida utställning av mina tavlor och kläder på favorticaféet "Smak och Tanke" vid värnhem.


sommarlängtan x 2 upphöjt till 1000.




Låt: Tinariwen - Tamatant Tilay

Jag vill inget hellre än att ha vår och sommar nu när snön är brun och det är så slaskigt att skorna blir alldeles fläckiga. Jag drömmer mig bort och tänker på alla resor jag vill göra och vilka jag kommer att göra. Jag längtar, jag drömmer mig bort från detta äckliga väder, jag längtar.


RSS 2.0