lördag, 28 augusti.




Fika i höstvädret(!?) med en sjuk Anja. Nu är Malmöfestivalen slut och det känns rätt skönt. Jag har haft en ganska intensiv vecka av sena kvällar och mycket kyla. Nu är det nya tag som gäller!


lördag, 21 augusti.




Då är årets Malmöfestival igång, och det har nog aldrig varit så dåligt som i år. Det enda som är bra är konserterna och fokuset på konst och design. Ikväll ska jag se Jonathan Johansson och Booka Shade!


torsdag, 19 augusti.





Vilken dag! På dagen var jag i Skanör med familjen och småbröderna och efter det har jag kämpat hårt med att bygga upp mitt nya superlånga skrivbord. Nu är jag helt slut, och då har jag ändå mycket som återstår. Puuh, nya tag imorgon.


onsdag, 18 augusti.




Fika i regnet med fina, bästa vännen!


musik i barcelona.




Snacka om att man längtar tillbaka när jag kollar och tänker tillbaka på detta!


solen, kom tillbaka.





Ser ni någon skillnad på bilderna? Nu får det sluta regna, vi har förlorat ett fint och omtyckt träd på vår gård på grund av regnet i lördags. Nu ser det så himla tomt och fult ut. Vart tog solen vägen?


barcelona.




Musik: Paco de Lucía - Entre dos Aguas


barcelona, dag 4.





1. Gick på en marknad. 2. Tog det lungt i parken Ciutadella. 3. Åt så sjukt god mat på Rita Blue. Så såg gårdagen ut ungefär. Idag åker vi redan hem, jag hade gärna stannat kvar några dagar till. Vilken himla bra resa!


barcelona, dag 3.







Igår: 1. Turistiga som bara den kände vi oss när vi satte oss på en turistbuss och såg det vi borde se av Barcelona. 2. Vandrade omkring/gick lite vilse i El Raval. 3. Åt god mat och gick omkring i Gràcia. = Bra dag!


barcelona, dag 2.




Casa Batlló


Några väldigt väldigt starka grabbar

La Pedrera



Igår strosade vi runt i L'Eixample och Ciutat Vella och på eftermiddagen låg vi en stund på stranden. Det finns så mycket fint att titta på här.


barcelona, dag 1.





Igår eftermiddag kom vi fram till ett svettigt och soligt Barcelona. Efter att ha ätit och packat upp i lägenheten där min syster bor, åkte vi ner till strandpromenaden där det var sista kvällen på musikfestivalen 6 Busker´s Festival. Där kokade det av musik och dans i alla former och det var en helt underbar stämning!


fredag, 6 augusti.


 

Igår spelade First Aid Kit på pildammsteatern och bjöd på en väldigt mysig konsert. När ni kollar på filmen, så iaktta den lilla flickan i blå klänning!

 

Imorgon åker jag till Barcelona och hälsar på min syster! Vi hörs!

 


lördag, 7 augusti.




Riktig tuffing. Lillebror Lukas.


onsdag, 4 augusti.




Köpenhamn igår igen. Gillar den staden.


tisdag, 3 augusti.




Anja

Naz

Igår var det Bollywood kväll på pildammsteatern. Först spelade DJ Ritu och därefter Londons mest berömda Bollywoodband Bollywood Pandits. Så himla kul att se vad det är för folk där och hur kulturerna blandas.


förr.



Lillasyster och storasyster.

Mamma

Släkt

Jag har nog alltid älskat att kolla på gamla foton och att man genom fotografi kan bevara tider. Det är spännande att kunna titta tillbaka på det sättet, speciellt när man kan se hur det såg ut innan man föddes.


måndag, 2 augusti.




Idag är en sån dag då det känns som att jag har fått mycket gjort. Egentligen så är det väl inte så värst mycket, men det är en härlig känsla. Avslutade eftermiddagen vid fyren. Bra start på veckan.


söndag kväll, 1 augusti.



Var och såg när Taken by Trees spelade på pildammsteatern tidigare ikväll. Det var väldigt bra musikaliskt, men sjävla framträdandet var tyvärr lite stelt. Men det var kul att se i alla fall!


söndag, 1 augusti.




Söndagsfika med käraste vännen.


RSS 2.0