lördag, 29 maj.

söndag, 23 maj.

I söndags var jag på stranden för första gången detta året. Nu är det kallare igen. Men solen skiner idag, och jag hoppas på fler stranddagar snarast!

22 maj.

Låt: El Perro Del Mar - You Can't Steal A Gift

lördag, 22 maj.

Underbar kväll igår hemma hos min farmor och farfar. Nästan alla kusinerna samlade och helt fantastiskt väder. Och gud vad jag saknar att ha trädgård ibland!

fredag, 21 maj.

Från och med nu börjar hänget i parkerna!

torsdag, 20 maj.

Vilken sommardag! Första dagen i år utan strumpor och jacka! Det firades men en kvällscykelfärd. Alldeles, alldeles underbart.

tisdag, 18 maj.

Åååh äntligen! ÄNTLIGEN! Solen har värmt upp Malmö flera grader idag och det är folk överallt som njuter av varje sekund. Ännu bättre är att jag dessutom har varit ledig idag och har därför kunnat njuta av vädret till 100 %. Jag och Anja satt ett tag i Slottsträdgården och åt och drog sedan vidare till Lilla Glassfabriken. Vilken dag! Tänk vad vädret kan göra!

österlen.

Låt: Kings Of Convenience - Mrs. Cold

Denna helgen gjorde vi en favorit-i-repris-resa på Österlenresan förra året. Vi hyrde samma mysiga hus i Vik och hade en lugn och skön helg. Väldigt mysigt och vi vill väldigt gärna ha det där huset!

tisdag, 11 maj.

Tog precis en cykeltur till Slottsträdgården. Fin, men kall kväll. Mina fingrar är vita av kyla. Var är värmen?!

den 24 april.

Låt: Devendra Banhart - Chin Chin & Muck Muck

gåendes, cyklandes, ätandes genom Berlin

Låt: Devendra Banhart - Baby

Berlin, mån - tis.

Till vänster låg vårt Hostel

Lunch på Morning Glory, fint ställe med goda mackor och juicer för nästan inga pengar alls

Kauf Dich Glücklich - så himla fint, men housemusiken förstörde stämningen lite

Falafel på rummet

På måndagen regnade det hela dagen och det gjorde oss trötta och sega. Denna dagen till ära skulle vi utforska shoppningen, vilket inte gick så himla bra. Vi varken hittade så många affärer eller orkade leta efter dem i regnet. Istället hängde vi på lite olika caféer, vilket var väldigt mysigt. Det är en av många saker som är så himla bra med Berlin - det finns mängder av mysiga caféer och matställen och det är så himla billigt! Jag som har bott i Paris några månader där det är svindyrt och nästan bara publiknande caféer och restauranger blev väldigt glad. På tisdagen vandrade vi mest omkring och insöp det sista av Berlin innan vi åkte hem på eftermiddagen.

Berlin, lör - sön.

Fantastiskt sätt att se en ny stad på

På marknaden i Mauerpark hittade vi en designer som gjorde så här fina saker

Judiska minnesplatsen

På söndagen var vi på två marknader, här på Arkonaplatz

På söndag kväll åt vi god mat på ett italienskt ställe

Vi åt god ekologisk glass

Berlinresan var helt fantastisk. Det var så himla grönt och mysigt och fint. De två första dagarna hade vi tur med vädret och det var varmt och skönt. På söndagen hyrde vi cyklar och cyklade nog runt flera mil i den östra delen. Vi gick på marknader, fikade, var på museum, såg den judiska minnesplatsen och såg nog Berlin på det smidigaste och snabbaste sättet. Det kändes nästan som att man var hemma när man kunde cykla överallt.

lördag, 1 maj.

Så var det maj. Våren blomstrar och blomstrar men det är ändå inte så varmt och grönt som det brukar vara den 1 maj. Men det går mot rätt håll i alla fall. Idag åker jag till Berlin och kommer hem igen på tisdag. Vi ses då!