förra fredagen, den 20 mars.




Förra fredagen var vi på utflykt i Skrylle, lekte kurragömma och övade på att cykla.


söndag, 21 mars.




Jag syr syr och syr inför vår- och sommarkollektionen. Helgen har bestått mest av det och jag känner mig helt slut. Gå in här och se vad jag sysslar med nu - Design by Emma Löf!


pannkaksfest.




Låt: Devendra Banhart - Hey Mama Wolf

I fredags passade jag och syster våra småbröder och då hade vi pannkaksfest.


lördag, 13 mars.




Idag har solen varit framme en stund och värmt oss i Malmö. Jag och syster tog en sväng på stan och en tefika på Form/Design Center. Fint och bra ställe med billig fika, utställningar och massor av tidningar som man kan få läsa.

Gå in här och här! Aktionerna går ut idag!


måndag, 8 mars.



Kallbadhuset

Lite rosiga efteråt

Bagels med pesto, mozzarella, soltorkade tomater och grönsaker.


Så här har min måndag sett ut hittills. I morse cyklade mamma och jag ut till kallbadhuset på Ribban, bastade och badade i det minusgradiga vattnet. Nu efteråt känns kroppen lätt och skön. Till lunch blev det bagels!


söndag, 7 mars.




Soppa, frukt, nybakat bröd och marmelad


Äppelplättar med kanelsocker

Precis kommit hem från en söndagsbrunch på caféet Smak och Tanke. Gott var det!


lördag, 6 mars.



Anja

S:t Knuts torg

Café Simpan

Man kan låtsas att det är vår och fika utomhus om man har fyra tjocka tröjor under vinterjackan, tjocka vantar, mössa och vinterskor. Sitter man i solen och har allt detta på sig, så känns det verkligen som att det är vår. Som att det är riktigt nära nu. Man låtsas inte om att det är några minus. Nej nej. Jag och min vän Anja gjorde detta idag. Vi var optimistiska och satt ute någon timme. Dock blev vi så stelfrusna att vi cyklade vidare till caféet Simpan på Möllan.

Gå förresten in här och kolla: Här och här!


kalaskillarna.




Låt: Devendra Banhart - Cristobal

Jag var ju som tidigare sagt på kalas hos mina bröder förra helgen. Jag filmade en del, och det hela ledde till en liten film. Jag exprimenterade lite denna gången och tyckte det var himla kul att öka hastigheten på rösterna. Ha ha det låter ju så roligt. Här är den!


fredag, 5 mars.






Idag var jag och familjen en sväng i Köpenhamn. Främsta ärendet där var att jag skulle köpa tyg, men självklart så fanns inte det tyget jag skulle ha. Så himla frustrerande! Men Köpenhamn är en himla mysig och vacker stad, så det blev en lång promenad på stan i det vackra men mycket kalla vädret.


RSS 2.0