onsdag, 28 juli.



I onsdags var det Skånekväll på Moriskan i Malmö där skånska låtar spelades i nya versioner av bland annat Timbuktu, Tingsek och Maher och Sousou Cissoko. Kvällen var ganska utdragen, men när det väl var igång så var det härligt!


tisdag, 27 juli.



Regn på väg


I botaniska trädgården

Lunchpaus



Idag tog mamma och jag med oss cyklarna till Köpenhamn för en lite annorlunda utflykt i grannlandet. Så himla smidigt och bra sätt att ta sig runt på.


söndag, 25 juli.




Lillkusinen. Så söt!


fredag, 23 juli.


 

Igår bjöd Little Dragon på en helt fantastiskt bra konsert på Hedmanska gården i Malmö. Åh så bra!

 


22 juli.


 

Låt: Juan Serrano - Gorrión (från Vicky Cristina Barcelona Soundtrack)

 


torsdag, 22 juli.





Igår kväll var vi och cyklade dressin igen och firade att vår semester precis börjat. Snart kommer en film!


måndag, 20 juli.




Så här åt jag middag igår. Nu har jag bara en dag kvar på jobbet och det känns fantastiskt bra. Äntligen ledighet!


söndag, 18 juli.





Vi gjorde en repris på fredagspicnicen. Idag var det dock kyligare och ostadigare väder, så till slut blev vi så kalla att vi fick cykla hem.


fredag, 16 juli.



Låt: Jack Johnson - Belle

 

Kvällspicnic i solen på ett nyfunnet favoritställe. Filmat med nya kameran.

 


torsdag, 15 juni.





Jag och Frida tog tidigare idag en fika på Café Zena, som är ett jätte fint café i Malmö. De har servering på den underbara innergården och det är så himla fint och mysigt.


torsdag, 15 juli.




God morgon! Snart ska jag cykla ner på stan och träffa en kär vän innan jag ska jobba. För övrigt har jag köpt en ny  helt underbar systemkamera, så nu kan jag ta fina bilder och filma så mycket finare! Ha en bra dag!


torsdag, 8 juli.




Tiden den bara rusar iväg. När jag jobbar går jag upp fyra på morgonen och somnar vid nio på kvällarna. När jag är ledig vill jag sova, bada och träffa vänner. Igår träffade jag min fina vän Johanna som är hemma över sommaren. Imorgon är jag ledig, och just nu kämpar jag för att hålla ögonen öppna ...


någon stranddag förra veckan.




Låt: Amadou & Mariam - Baara


Systema Solar.




I tisdags så var vi på en konsert med Systema Solar. Det var riktigt himla bra och vi dansade så att svetten rann!


dressinäventyret.




Låt: Andy Palacio & The Garifuna Collective - Gagánbadibá


torsdag, 1 juli.




Igår var vi ute på ett riktigt äventyr och cyklade dressin. Det var helt otroligt! Så vackert och så himla kul!


RSS 2.0